فروش مقاله و پایان نامه و نمونه سوالات آزمون های استخدامی

آیا داشتن یک سایت برای کسب و کار اینترنتی ضروری است؟


آیا داشتن یک سایت برای کسب و کار اینترنتی ضروری است؟

این سوال یک سوال شایع در بین اغلب افرادی است که علاقمند به راه اندازی یک کسب و کار آنلاین هستند، در واقع می خواهند بدانند بدون داشتن سایت هم می توان از اینترنت درآمد داشت یا نه؟ اصلا تا چه اندازه داشتن یک سایت در این کسب و کار ضروری است؟

نظر شما چیست؟ آیا داشتن یک سایت الزامی است یا بدون سایت هم می توان از اینترنت درآمد داشت؟ در این مقاله می خواهیم به همین مسئله بپردازیم.

پاسخ کوتاه به این سوال این است که هم بله هم نه بستگی به نوع دیدگاه شما و هدف گذاری شما برای کسب و کارتان دارد، به زبان ساده تر شما می توانید بدون داشتن سایت هم از اینترنت درآمد داشته باشید و این بر می گردد به نوع استراتژی کسب و کار شما و اینکه چه محصولاتی تولید می کنید و تا چه حد در این کار جدی هستید؟ و از همه مهمتر چه میزان درآمد برای تان ارضا کننده است؟

امروزه با وجود ابزارهای متعدد رایگان، هر شخصی می تواند کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کند اما یک نکته مهم وجو دارد و آن اینکه ابزارهای رایگان سرعت بسیار کندتری نسبت به ابزارهای پولی برای رساندن شما به اولین درآمدتان دارند. البته با داشتن یک استراتژی درست می توانید سرعت پولسازی تان را بیشتر کنید و همه چیز به شما بستگی دارد.

مثلا شبکه های اجتماعی به شما این امکان را می دهند که محصولات تان را در آنها کاملا رایگان تبلیغ کنید و سعی کنید مشتریان جدیدی برای خودتان پیدا کنید این کار شدنی است و شاید هم اکنون هم از این طریق مشغول امرار معاش باشید؛ اما اگر از این روش استفاده کنید اغلب اوقات به درآمد خیلی زیادی نخواهید رسید زیرا اعتماد سازی مشتریان صرفا از طریق شبکه های مجازی کاری دشوار است حال آنکه اگر یک سایت خوب و حرفه ای داشته باشید، این کار به شدت نیاز به زمان کمتری دارد و آسان تر می توانید مشتریان احتمالی را راضی به خرید کنید.

اگر سایت نداشته باشید

اگر سایت نداشته باشید می توانید توسط ابزارهایی مثل شبکه های اجتماعی: تلگرام، فیس بوک، اینستاگرام، وبلاگ و امثالهم، صفحاتی در دنیای مجازی برای خودتان درست کنید و اقدام به فروش محصولات و معرفی خدمات تان کنید. نکته ای که باید در این روش مد نظر قرار دهید این است که در این روش میزان زمانی که باید صرف کنید تا به درآمد برسید نسبتا زیاد است و گاه باید تا بیش از ۶ ماه زمان بگذارید و از استراتژی های مختلف بازاریابی استفاده کنید تا بتوانید مشتریان احتمالی را راضی به خرید کنید.

به عبارت دیگر درست است که استفاده از این ابزارها ظاهرا رایگان است اما زمان نسبتا طولانی که برای رسیدن به موفقیت و درآمد هزینه می کنید بسیار بسیار بیشتر از اینها برای تان آب می خورد.

یک نکته خیلی مهم:

اگر می خواهید از این روش به کسب درآمد اینترنتی بپردازید حتما توجه داشته باشید در ابتدای راه هرگز پول زیادی بابت تبلیغ در پیج های پر بازدید و پرطرفدار هزینه نکنید چون در بیش از ۹۰ درصد مواقع حتی پول تبلیغ تان هم درنخواهد آمد چه رسد به سود. تبلیغ دادن آخرین کاری است که برای موفقیت و رسیدن به درآمد حرفه ای باید انجام دهید نه اولین کار.

در عوض زمان زیادی را روزانه به تولید محتوای مفید و مرتبط با محصولات تان اختصاص دهید، اینطوری هم مشتریان راحت تر به شما اعتماد می کنند هم حداقل برای شروع اگر پولی درنمی آورید هزینه ای هم نمی کنید و چیزی از دست نمی دهید.

بازاریابی در شبکه های اجتماعی کار ساده ای نیست و یک مهارت است که نیاز به یادگیری دارد پس تا آن را به خوبی یاد نگرفته اید از آن استفاده نکنید.

برای تولید محتوا از محتوای دیگران کپی برداری نکنید، سعی کنید خودتان محتوای دست اول و تازه درست کنید و منتشر کنید، اگر مجبور به استفاده از منابع دیگران شدید حتما حتما اول خودتان آنها را بخوانید سپس برداشت خودتان را منتشر کنید ثانیا منبعی که از آنجا محتوای تان را برداشته اید هم ذکر کنید اینکار سبب جلب توجه موتورهای جستجو مثل گوگل به صفحات شما می شود و از طرفی اعتماد بیشتر خوانندگان و دنبال کنندگان تان را در پی خواهد داشت.

اگر عجله دارید و می خواهید خیلی زودتر به نتیجه برسید سایت داشته باشید

داشتن یک سایت اگرچه بیشتر از صفحات اجتماعی نیاز به وقت گذاشتن دارد اما واقعا ارزشش را دارد چون در سایت شما دست تان کاملا باز می شود و خیلی کارها که در شبکه های اجتماعی نمی توانید انجام دهید در سایت شخصی تان می توانید به راحتی انجام دهید.

مثلا تولید محتوای نامحدود و گذاشتن فیلم و عکس و توضیحات فراوان درباره محصولات تان از ساده ترین امکاناتی است که در سایت شخصی خود خواهید داشت از سوی دیگر جلب اعتماد مشتریان بسیار بسیار راحت تر از زمانی است که صرفا به آنها آدرس صفحات اختصاصی تان را بدهید. تصور کنید شخصی روی کارت ویزیتش به شما آدرس سایت خود که در آن شرح تمام محصولات و خدمات و کلی محتوای آموزنده رایگان وجود دارد، را می دهد آیا شما در این حالت بیشتر به او اعتماد می کنید یا زمانی که صرفا به دادن یک کانال تلگرام به شما اکتفا کند؟

  انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 75

فروش مقاله و پایان نامه خدمات رویا

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما